גופי תאורה מעוצבים

menorot

האור הוא אחד האלמנטים החשובים בחיינו, המוביל אותנו ומראה לנו את הדרך. בכדי ליצור אור מהודר ואופנתי אך יחד עם זאת פונקציונאלי ואפקטיבי, רצוי שנחשוב היטב על השילוב בכדי ליצור גופי תאורה מעוצבים שיענו על כל הצרכים הללו. כידוע, בעבר השימוש בתאורה היווה אך ורק עבור המימד הפונקציונאלי ולא עבור המימד הדקורטיבי, כפי שהוא משמש רבות כיום. החל מהמאה ה-19 ניחן השינוי ונוצר רצון ליצור אופנה באמצעות האור, לכדי יצירת גופי תאורה מעוצבים. אחד מהאלמנטים שנשארו באופנה עוד מלפני מאה שנים, הם השנדלירים שקושטו בקריסטל ובזכוכית ואפיינו את בתי המלוכה הגדולים. כיום, אותם שנדלירים מופיעים גם בבתים סטנדרטיים יותר, המבקשים ליצור מראה יוקרתי ועשיר.

יצירת דרמה

גופי תאורה מעוצבים השתלבו גם במודרניות של ימנו בשילוב של תאורה שקועה המאפיינת את הגישה המינימליסטית, על ידי יצירת תכשיט מעוצב שמשלב יחד את הפונקציונאליות עם המראה. התאורה הפכה להיות חלק מרכזי מעיצוב הבית ונראה כי אדריכלים רבים מעדיפים להתייחס אליה כבר בשלבים הראשונים של התכנון, יחד עם מערכות החשמל בבית. חשוב להקפיד על תכנון מוקדם שיכלול שיקולים טכניים ושיקולים מבחינת העיצוב, בכדי להימנע מהתפשרות לא נכונה במיקום גופי התאורה ובמראה שלהם. במידה ואין בידכם תקציב מספק עבור גופי תאורה מעוצבים לכל הבית, השכילו ומקמו במרכז כל חלל גוף תאורה יוקרתי, כאשר לצידו יהיו מפוזרים גופי תאורה זולים. גוף התאורה המרכזי ימקד אליו את כל הדרמה ויצור עניין.

תאורה עם מגוון מימדים

יחד עם האסתטיקה בבחירת עיצוב גופי תאורה מעוצבים בחללים השונים בבית, חשוב לוודא את היעילות האנרגטית שלהם, בכדי לחסוך באנרגיה ולתרום את חלקנו לאיכות הסביבה. ישנו מגוון גדול של מנורות לבחירה מתוך הקטלוג של ניר פלד תאורה, בניהן מנורות חסכוניות בעלות אריכות חיים גבוהה מהרגיל. עיצוב הבית מתבטא גם בפונקציונאליות, על כן יש לשלב את גופי התאורה יחד עם גבולות שונים בבית, כגון יצירת תחימה בין פינת האוכל לבין הסלון, באמצעות גוף תאורה בעל נוכחות. גופי התאורה הם בעלי חשיבות גדולה בימנו, המעניקים מימד בולט הן של עיצוב, הן של אסתטיקה, הן של פונקציונאליות והן של קונספטואליות.